na obwodnicy Wrocławia to samo, większość jedzie środkowym pasem, nieliczni zjeżdżają na prawo, aczkolwiek przyznam szczerze, iż ciężarówki w znacznej większości jadą skrajnym prawym pasem.
[O1] Czy te amortyzatory są w porządku?
Zwiń
X
-
[O1] Czy te amortyzatory są w porządku?
Panowie czy Waszym zdaniem te amortyzatory są zużyte czy są ok? Pytam bo już sam nie jestem pewien.
Tu tylny amorek. Od razu mówię że próbowałem zsuwać amortyzator z całej siły i przesuwa się ona z taką prędkością jak na filmiku poniżej:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SCDa_AeoSDw&feature=player_embedded[/youtube]
Tu zachowanie samochodu po rozbujaniu:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gb_yy1oQHAo[/youtube]
Czy według Was takie zachowanie samochodu po naciskaniu jest prawidłowe czy zbyt łatwo się ugina?
Auto jak się przyspiesza to unosi się z przodu, a jak się hamuje to siada i czasem w zakrętach przy bardzo dużych prędkościach czuć takie kołysanie na bok i z powrotem bardzo delikatne ale odczuwalne dlatego zacząłem się zastanawiać czy amorki są w porządku? Na diagnostyce oczywiście wychodzą ok. ale wiadomo jak to jest z trzepakami..
Już prawie zamówiłem amortyzatory, ale szczerze powiem że taka wymiana jak dla mnie to trochę kosztowna zabawa dlatego odkręciłem dzisiaj ten jeden tylny i postanowiłem że może coś doradzicie..BORA aka xbora
Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||
-
-
Jesteś pewien (?) bo to mnie kurde szarpnie trochę.. Łudziłem się że takie uginanie samochodu nie jest najgorsze a tylni amorek nie dawał się wcisnąć łatwo..
Ktoś potwierdza to co pisze kolega Dudekken?BORA aka xbora
Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||
Komentarz
-
-
Dzięki za sugestie rozumiem że u Ciebie furka tak ławo się nie ugina?
Poczekam jeszcze na opinie innych (oczywiście to nie znaczy że nie liczę się z Twoją opinią)BORA aka xbora
Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||
Komentarz
-
-
wg mnie jest wszystko ok Piszesz że wciskałeś z dość dużą siła a to znaczy że jest ok olej pracuje w normie , a że opada powoli to nic spróbuj go pociągnąć i będzie pracował z porównywalną siłą co w górę. Nie masz się co martwić
[ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 22:41 ]
Zamieszczone przez BORAAuto jak się przyspiesza to unosi się z przodu, a jak się hamuje to siada
Komentarz
-
-
moje ori też trzeba było z siłą rozciągać a autem bujało jak starą łajbą. jak wstawiłęm B4, zrobiło się sztywno jak w tramwaju, ale do jakichś 10kkm. jak zrobiłem 15kkm to już zaczyna bujać autem. jeszcze sprawdzę czy aby któryś nie wylał i może da się zgłosić reklamację, ale może być ciężko. następne będą kayab-g. za wymianę dałem w lipcu zeszłego roku 200zł, więc chyba nie jest drogo.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
czytam wasze opinie i ... muszę napisać.
W szkole mnie uczyli, że amortyzator pracuje tylko w jedną stronę. I to zjawisko zawsze się potwierdza w rzeczywistości. Więc amorek powinno dać się wcisnąć dość lekko. Tak jak to jest na twoim filmiku BORA, ale rozciągnięcie go to już wymaga siły. A w twoim przypadku amortyzator opada pod własnym ciężarem prawie bez oporu. Więc jego tłumienie jest bliskie zeru. Czeka cię dość szybka wymiana.Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom2212alfee, jutro nagram swoje które mam nowe i identycznie się zachowują jak te więc w tym Ciebie nie poprę
Natomiast wciśnięcie ich nie wymaga użycia dużej siły.
I tak właśnie powinno być.Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom2212pewnie masz gazowe bo w o2 pewnie już takie montowali a tu masz olejakiAlfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
tom2212, Cytat z wiki z twojego linku "Odpowiednio dobrane zawory w tłoku zapewniają zróżnicowanie siły tłumienia podczas ściskania (tzw. dobicia) i rozciągania (odbicia) amoryzatora, przy czym siła odbicia jest większa od siły dobicia."
Potwierdza to to o czym piszęAlfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
Może bardziej "po ludzku" : Amortyzator musi dać się wcisnąć dość lekko, żeby sprężyna mogła przejąć siłę uderzenia i nie przenieść jej na nadwozie. Natomiast siła zmagazynowana przez sprężynę musi zostać rozproszona/stłumiona przez rozciągnięcie amortyzatora, który w tym momencie ma tę siłę przejąć i nie dopuścić do utraty kontaktu koła z nawierzchnią jezdni. To tak w skrócie
[ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 23:00 ]
Zamieszczone przez tom2212amorek pod własnym ciężarem opadnieAlfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
hehe koledze zrobimy zamieszanie w głowie ale kup nowe amorki i przetnij taśmę przy czym nowe amorki są ściśnięte i co się stanie ? amor się rozpręży i tak samo tu amor wraca do swojej wyjściowej pozycji
[ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 23:05 ]
Gdyby był martwy to luźno by pracował tzn w górę jak i w dół. Po odkręceniu od górnego mocowania nie wracałby do swojej pozycji.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom2212wg mnie jest wszystko ok Piszesz że wciskałeś z dość dużą siła a to znaczy że jest ok olej pracuje w normie , a że opada powoli to nic spróbuj go pociągnąć i będzie pracował z porównywalną siłą co w górę. Nie masz się co martwić
Zamieszczone przez Tony065moje ori też trzeba było z siłą rozciągać a autem bujało jak starą łajbą. jak wstawiłęm B4, zrobiło się sztywno jak w tramwaju, ale do jakichś 10kkm. jak zrobiłem 15kkm to już zaczyna bujać autem. jeszcze sprawdzę czy aby któryś nie wylał i może da się zgłosić reklamację, ale może być ciężko. następne będą kayab-g. za wymianę dałem w lipcu zeszłego roku 200zł, więc chyba nie jest drogo.
Zamieszczone przez tom2212alfee, jutro nagram swoje które mam nowe i identycznie się zachowują jak te więc w tym Ciebie nie poprę
[ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 22:48 ]
u mnie są firmy sachs czy jakoś tak
Zamieszczone przez tom2212ale pewnie masz gazowe bo w o2 pewnie już takie montowali a tu masz olejaki
Zamieszczone przez tom2212na filmie kolega pokazuje tylko siłę dobicia ale już nie ciągnie amorka w dółBORA aka xbora
Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom2212amor się rozpręży i tak samo tu amor wraca do swojej wyjściowej pozycji
Zamieszczone przez tom2212Gdyby był martwy to luźno by pracował tzn w górę jak i w dół.Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
na diagnostyce mówili mu że ma ok więc raczej się nie mylą
[ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 23:15 ]
Zamieszczone przez BORAWiesz ale to chyba są gazowe amorki producent SACHS nr 81-4901-556-175Zamieszczone przez BORAWłaśnie to są chyba gazówki bo pisało na nich coś "Gas" i uważać na ciśnienie..Zamieszczone przez BORAZgadza się w dół amorek wysuwał się sam bez mojej pomocy..Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
No wiadomo że test trzepaków to nie jest wyznacznik.. dlatego ten temat..BORA aka xbora
Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||
Komentarz
-
-
Kurde Panowie wymienić można ale jak by nie trzeba było to wolałbym nie bo to za same amorki z osprzętem 800zł..
Dalej czekam na sugestie..BORA aka xbora
Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||
Komentarz
-
Komentarz